در حال بارگذاری ...
پرورش استعداد بازیمود
سبــد خرید من
0 محصول
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
نقد و بررسی و مقایسه بازی اولون و اولون کوئست

بعد از چند بار تست بازی دوست داشتم نظراتم را با شما در میان بگذارم. امیدوارم بتواند به تصمیم بهتر شما کمک کند.در این نوشته از زاویه مکانیز نقاط مثبت و منفی را بیان میکنم:

اینجا: "بیشتر درمورد بازی اولون" و اینجا: "بیشتر درمورد بازی اولون کوئست" بخوانید.

 

جوانب مثبت اولون کوئست

در این قسمت به جوانب مثبت میپردازیم.

- عناصر استنتاج در بازی:

مکانیزم جادویی یا طلسم تعبیه شده بسیار خوب است اگرچه که آنها از آوالون Lady of the lake و قوانین توسعه Excalibur اقتباس شده اند.

- قابلیت تکرارپذیری بازی:

با توجه به قابلیت انتخاب کاراکترها، قابلیت بازی مجدد حتی برای همان گروهی از بازیکنانی که صدها بار بازی را انجام داده اند بالا باقی میماند.

- دورهای سریع‌تر و بحث های کوتاه‌تر:

بحث‌ها بیشتر در مرحله «شانس آخر» متمرکز می‌شوند، که البته ممکن است در هر مرحله صحبت‌های بی‌پایانی داشته باشد.

- دیگر خدایی مانند شخصیت های مرلین وجود ندارد:

همه شخصیت ها با کمی مزیت و عیب طراحی شده اند، سهم هر بازیکن در بازی کمتر شده و به چند نقش متمرکز است.

- نیاز کمتر دروغگویی برای طرف بد:

در اولون، اگر همه بازیکنان در دروغ گفتن خوب نباشند، بازی با آدم بدها سخت تر است. اما در کوئست لازمه بازیگری برای هر دو طرف کاملاً متعادل است.

- تعادل خوب بازی:

من احساس نکردم مزیت یا عیب مشخصی برای هر یک از طرفین وجود داشته باشد در ضمن نقش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تغییر بیشتر تعادل انتخاب کنید.

 

جوانب منفی اولون کوئست

در این قسمت به جوانب منفی میپردازیم.

- نگارش دفترچه قوانین:

دفترچه نمی‌تواند مجموعه‌ای از قوانین را در بازی بگنجاند. گاهی کانال های مختلف قوانین مختلفی را میگویند که شاید منجر به سردرگمی شود. هرچند تلاش زیادی برای نوشتن دفترچه شده اما راه اندازی بازی اول شاید برایتان کمی سخت باشد.

- اهداف برنده نسبتاً پیچیده و آموزشش کمی دشوار است:

بدترین چیز به نظر من این است که بستگی به ترکیب کاراکترها دارد. شاید به خاطر سپردن اهداف در ابتدا، تمرکز روی مکانیسم اصلی بازی را تحت تاثیر قرار دهد. البته این Avalon به‌عنوان بازی پارتی گیم بسیار جدیدتر است.

- دور سریع‌تر و بحث کوتاه‌تر (شاید نظر شما با من متفاوت باشد):

بعضی آوالون را برای عناصر اجتماعی و قوانین ساده تر (استانداردسازی شده) همراه عناصر استراتژی مناسب دوست دارند. اما از نظر من حذف مرحله رأی گیری باعث شد بازی سریعتر جریان یابد اما در واقع بخش اجتماعی بازی قربانی شده است.

 

نتیجه گیری:

Avalon و Quest دو بازی هستند که دو گروه هدف مختلف دارند:

Avalon می‌تواند برای پلیرهای معمولی و همچنین گیمرهایی که عاشق بازی‌های کمتر اجتماعی هستند، لذت‌بخش‌تر باشد، اما طراوت بازی محدود خواهد بود.

Quest می‌توانم بگویم که نسخه پیشرفته Avalon است. افراد غیر حرفه ای ممکن است برای درک اهداف پیچیده و چیدمان اولیه مشکل داشته باشند. اما برای گروهی از بازیکنان قدیمی که اولون آنها را خسته می کند، مطمئناً Quest یک بازی چالش برانگیز برای طرفداران اولونخواهد بود که با مکانیسم کاملاً منحصر به فرد و انواع مختلف کاوش شما را درگیر میکند.

در آخر به همه پلیرهای حرفه‌ای مافیا و آنهایی که اولون را زیاد بازی کرده اند پیشهناد میکنم اولون کوئست را امتحان کنند و نظر شخصی من این است که آنهایی که تجربه کمتری دارند با اولون شروع کنند و بعد کوئست را تهیه کنند.

دورهمی هایی شاد را برای شما آرزومندم.