در حال بارگذاری ...
پرورش استعداد بازیمود
سبــد خرید من
0 محصول
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
جدیدترین بازی های فکری در سال 2021

بدون شک انتخاب بازی های فکری متناسب با سن کودکان، آنها را ساعت ها سرگرم نگه می کند. حتی بازی فکری برای کودکان می تواند بسیار مهیج و سرگرم کننده و شادی آفرین باشد. در نهایت کودکان شما با انجام بازی های فکری در خانه می توانند شرکت در کارهای گروهی و لذت بردن از بازی های دسته جمعی را تجربه کنند. شاید به عنوان یک والدین دوست دارید کودک شما در انتخاب بازی های فکری خودش کاملا به‌روز باشد و به دنبال انتخاب بازی های جدید فکری در سال 2021 باشید.

اما همیشه در هنگام خرید بازی های جدید فکری برای کودک خود حتما سطح سنی آنها را در نظر بگیرید و بازی های متناسب با سن کودک خود را خریداری کنید. همچنین بهتر است که توانایی ها و مهارت های فرزندتان را در نظر بگیرید. بهترین بازی های برای کودکان دبستانی، بازی‌هایی هستند شمارش و خواندن را تشویق می‌کنند اما این بازی ها باید سرگرم کننده باشند و هیجان خاصی را در کودک شما ایجاد کنند. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این قسمت از مقاله جدیدترین و محبوب ترین بازی های فکری مربوط به کودکان دبستانی را برای تان معرفی کنیم، آنها عبارتند از:

بازی فکری سرنخ (hasbro clue)

 

بازی فکری سرنخ - بازیمود

 این بازی برای کودکان 8 سال به بالا مناسب است و بازیکنان در این بازی باید به دنبال قاتل آقای بادی عمارت تودور در خانه خودش باشند. بازیکنان باید در این بازی اتاق‌ها، اسلحه‌ها و مهمانان عمارت را شناسایی کنند. کسی که بتوانند قاتل را شناسایی کند برنده بازی است.

بازی فکری سرنخ به کودکان شما یاد می دهد که با درک شرایط بر روی باز خود تمرکز کنند و توانایی استنباط خودشان را بهبود بخشند. اولین بازیکنی که در بین همه بازیکنان بتواند مکان، مظنون و سلاح درست را تشخیص دهد، برنده بازی است.

بازی هزارتو

بازی هزارتو یکی از بازی های رومیزی و خانوادگی است که محبوبیت زیادی دارد. در هنگام این بازی شما باید کوتاه ترین مسیر را از طریق هزارتو پیدا کنید تا برنده شوید! این بازی برای 2-4 بازیکن 7 ساله به بالا بسیار مناسب بوده و هدف بازی این است که در حین حرکت در لابیرنت با کشف کوتاه ترین مسیر ممکن بتوانید به تمام گنجینه ها و اهداف خود برسید. متوسط زمان بازی 25 دقیقه است، به این معنی که بچه ها از انجام این بازی خسته نمی شوند.

با تغییر پیچ و خم در طول بازی، می توانید توانایی های برنامه ریزی و تفکری خود را آزمایش می کند. مراقب موجودات افسانه ای مانند اژدها و شاهزاده خانم باشید. بهترین ویژگی این بازی این است که بازیکنان علت و معلول، برنامه ریزی، تشخیص و نوبت را یاد می گیرند.

بازی تخته آزول
بازی فکری آزول - یکی از بهترین بازی های فکری 2022- بازیمود

این بازی یکی دیگر از جدیدترین بازی های فکری است که برای سنین بالای 8 سال مناسب است و دو الی چهار نفر می توانند در این بازی شرکت کنند. در این بازی پادشاه از شما می‌خواهد کاخ سلطنتی او را تزئین کنید. بازی فکری آزول یک بازی کاشی‌گذاری است که در آن بازیکنان برای کسب بالاترین امتیاز با ادعای کاشی‌ها و چیدن آن‌ها روی تابلوی خود برای کسب امتیاز به رقابت می‌پردازند.

بازی واردا

یکی از بازی های محبوب در این سال های اخیر بازی اصیل ایرانی واردا است. این بازی پرهیجان به عنوان یک بازی خانوادگی شناخته می شود که برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه مناسب است. چالش اصلی این بازی بر اساس باغداری و کاشت و پرورش گل های محمدی و تولید گلاب طراحی شده است.

 بازی واردا برای گروه سنی بالای 10 سال مناسب است و به 2 الی 5 بازیکن نیاز دارد. مدت زمانی که شما می توانید با این بازی مهیج سرگرم شوید تقریبا 45 ال 90 دقیقه است.

 بهترین ویژگی این بازی، ایرانی بودن آن است که اصالت شغل باغداری و پروش گل در آن حفظ شده است. بازی واردا، محصولی از سرزمین ذهن زیبا و برنده مسابقه بهترین طراحی در سال 2020 است که به لطف هیجان زیادی که دارید هنوز هم جزء بازی های جدید و محبوب سال شناخته می شود.

 بازی واردا به فرایند استخراج گلاب از گل های محمدی اشاره دارد. شما در این بازی نقش پرورش دهنده مزارع گل های محمدی را به عهده دارید که باید با پرورش بهترین و باکیفیت ترین گونه های گل محمدی، بهترین گلاب را تهیه کنید تا بتوانید پیروز این بازی باشید.

آموزش بازی واردا

برای انجام این بازی مهیج ایرانی در هر مرحله باید 4 فرایند مختلف را پشت سربگذارید تا بتوانید امتیاز لازم را کسب کنید. این 4 مرحلهشامل قرار دادن کارگر، برداشتن کارگر، جمع آوری کارگر از محل استراحت و دریافت نور است. در صورتی که بتوانید این 4 مرحله را با موفقیت طی کنید و در یکی از حالات زیر قرار بگیرید می توانید امتیاز لازم را به دست بیاورید:

  •          آخرین کارت سال رو شود و توکن بازیکن آغاز کننده به توکن سال برسد.
  •          بتوانید ستون کاشی‌های گلاب دو آتیشه را به اتمام برسانید.
  •          ستون کاشی‌های اسانس را تکمیل کنید و به انتها برسانید.

وقتی بازی به یکی از مراحل بالا برسد بازیکنان باید تمام مراحل را ادامه دهند تا مرحله شمارش امتیاز آنها شروع شود. برای امتیاز بندی، همه کارت ها و یا مهره هایی که فرد آنها را جمع کرده، شمارش می شوند. هر بازیکنی که امتیاز بیشتری کسب کرده باشد، به عنوان برنده شناخته می شود.

امتیازدهی در بازی فکری واردا

برای شمارش امتیاز های خود در بازی فکری واردا باید از توکن و کارت های بازی استفاده کنید. شمارش امتیاز ها بر اساس موارد زیر انجام می شود:

  •          کارت اسانس: ۱۷ تا ۲۰ امتیاز
  •          گلاب دو آتیشه: ۷ تا ۱۰ امتیاز
  •          گلاب: یک امتیاز
  •          غنچه: هر دو غنچه یک امتیاز

در صورتی که بتوانید یک مجموعه از ۴ کارت فوق را در طول بازی کسب کنید شما صاحب ۱۵ امتیاز می‌شوید. اما اگر سه کارت گلاب دو آتیشه داشته باشید امتیاز شما ۱۰ است.

اگر در صفحه بازی روی نوار تکنولوژی قرار بگیرید امتیاز شما بین ۵ الی ۱۵ امتیاز خواهد بود. اما در شرایطی که با نوار نور برخورد کنید امتیاز منفی به شما تعلق می گیرد.

بازی ماتیکان (CODEX)

بازی فکری بازی ماتیکان (CODEX)

اگر به دنبال یکی از بازی های خانوادگی جذاب و مهیج برای دورهمی های خود هستید می توانید از انتخاب بازی ماتیکان از لحظات خود لذت ببرید. این بازی به 2 الی 4 بازیکن نیاز دارد و مدت زمان لازم برای این بازی تقریبا 25 دقیقه است. این برای کودکان دبستانی بالای 7 سال طراحی شده است.

این بازی داستان یک راهبی به نام تايبور کوئلين است که کتابی را در درباره راز و رموز طبیعت تهیه کرده که نام این کتاب اسرار آمیز ماتيکان است.

این کتاب تمام راز های مربوط حیوانات، گیاهان، قارچ ها و حشرات را در خودش دارد که افراد زیادی برای شناخت این راز و رمز ها به سراغ این کتاب رفته اند. اما براساس یکسری اتفاقات تمام ورق های این کتاب از هم جدا شده و هر ورق آن در گوشه ای از کتاب خانه ماتیکان گیتی پنهان شده است. نقش شما به عنوان یک بازیکن در این بازی این است که بتوانید با تلاش و خلاقیت خودتان تمام این ورق های جدا شده کتاب را در پیدا کنید و در کنار هم قرار دهید و یک نسخه جدید از کتاب ماتیکان را از نو بازنویسی کنید. این بازی سرگرم کننده تحت لیسانس کمپانی Bombyx و توسط Thomas Dupont طراحی و با لایسنس در ایران تولید شده است.

اجزای بازی مورد نیاز برای انجام بازی ماتیکان شامل موارد زیر است:

  •          6 کارت شروع کننده
  •          40 کارت منابع
  •          40 کارت طلایی
  •          16 کارت ماموریت
  •          1 صفحه امتیاز شماری
  •          9 توکن رنگی
  •          1 دفترچه راهنمای فارسی

بازیکنان در این بازی در نقش کاتبان و نویسندگانی هستند که باید با قرار دادن ورق های این کتاب در کنار یکدیگر که همان کارت های بازی هستند، یک بخشی از کتاب را بازنویسی کنند تا بتوانند بر اساس ماموریت های بازی امتیازاتی را کسب کنند.

بازی خدمه: ماموریت در اعماق آب های اقیانوس

این بازی از سری بازی های مهیج در چند سال اخیر، ادامه بازی بسیار جذّاب “خدمه” -که در سال 2020، موفق به دریافت جایزه‌ی بسیار معتبر “Kennerspiel des Jahres” شد، است. این بازی تمام فکر و ذهن شما را با 96 کارت کوچک که به عنوان کارت وظیفه شناخته می شود، به چالش کشیده خواهد شد.

محتویات بازی در بازی خدمه شامل کارت های زیادی است که با یک توکن کاپیتان تکمیل می شود.

کارت های بازی خدمه شامل موارد زیر هستند:

  •                                 36 کارت رنگی (در 4 رنگ مختلف، با شماره‌های 1 تا 9) – 4 کارت زیردریایی (با شماره‌های 1 تا 4)
  •                                 5 کارت بزرگ یادآوری
  •                                 96 کارت کوچک (کارت‌های وظیفه) / 6 توکن: 5 توکن “سونار” (ردیاب آوایی) – 1 توکن سیگنال دیسترس

بازی خدمه ماموریت در آب های اقیانوس به 2 الی 5 بازیکن نیاز دارد و مدت زمان آن تقریبا 20 دقیقه است که کودکان بالای 10 سال می توانند از این بازی لذت ببرند.

آموزش بازی ایرانی خدمه ماموریت در اعماق اقیانوس (THE CREW: MISSION DEEP SEA )

در این بازی شما به عنوان خدمه شناخته می شوید که ماموریت شما غوطه ور شدن در اعماق آب های ناشناخته است تا بتوانید حقایق ناشناخته ای که در اعماق این آب ها قرار دارند را شناسایی کنید. شما برای پیروزی در این بازی مجبور هستید که با سایر هم بازی های خود ارتباط برقرار کنید تا یا همه با هم ببرید و یا همه ببازید . اما اصل داستان اینجاست که برقراری ارتباط در اعماق آب های اقیانوس زیاد آسان نیست.

 برای موفقیت و پیروزی در این بازی باید به همبازی های خود کمک کنید تا همه ماموریت های خود را به نحو احسن به پایان برسانید.

ماموریت هایی که شما باید در این بازی انجام دهید با کارت های وظیفه مشخص می شوند. در هر ماموریتی اعضا گروه باید وظایف را بین خودشان تقسیم کنند.

بهتر است در طی بازی کارت های وظیفه ای که استفاده کرده اید را بعد از هر ماموریت از بازی خارج کنید و دوباره آنها را بر نزنید. تا بتوانید به ماموریت های جدید و تازه دست پیدا کنید. بعد از اینکه کارت های وظیفه شما تمام شد می توانید کارت های استفاده شده را به بازی برگردانید.

بازی فکری فرار ویروس

این بازی یکی دیگر از محبوب ترین و جدیدترین بازی های هیجان انگیز در سال های اخیر شناخته می شود که تا حدودی سبک معمایی دارد. بازی فکری فرار ویروس پر رمز و راز چالش های خاص و متنوعی را به همراه دارد که به راحتی ذهن کودک شما را به چالش می کشاند و آنها را سرگرم می کند. این بازی برای دورهمی های دوستانه کودکان بالای هفت سال مناسب است که با طولانی بودن مدت زمان آن می تواند ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه کودکان شما را سرگرم کند. این بازی تمام مهارت های کودک شما تحت تاثیر قرار می دهد. حتی در تقویت حافظه، بهبود تمرکز و توجه کودکان نقش بسیار مهمی دارد.

این بازی مهیج به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می تواند کودک شما را ساعت ها سرگرم کند. این بازی به یک اتاق پر رمز و راز شبیه است که بازیکنان را با معماهای درگیر می کند که آنها برای رسیدن به مراحل بالاتر باید بتوانند معماهای هر مرحله را حل کنند.

حل معما در این بازی، یکی از ویژگی و مزیت انحصاری است که با چالش های فکری که برای کودک شما ایجاد می کند می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت حافظه آنها داشته باشد. برای همین بازیکنانی که به دنبال پیروزی و کسب امتیاز بیشتری هستند برای رسیدن به مراحل بالاتر باید بیشتر تمرکز کنند. در هنگام خرید و انتخاب بازی فرار ویروس باید به این موضوع توجه داشته باشید که همه افراد با هر سن و سالی می توانند از این بازی لذت ببرند و حافظه خودشان را تقویت کنند. محتویات جعبه بازی فکری فرار ویروس شامل موارد زیر می باشد:

  • ۵بسته سر نخ
  •  ۳بسته نقشه
  • دفترچه راهنما

بازیکنان در این بازی گروهی می توانند با همفکری و مشارکت خود هر ماموریت را با موفقیت به اتمام برسانند.

بازی فکری میکرو ماکرو شهر جنایت ۲

بازی فکری میکرو ماکرو شهر جنایت ۲-بازیمود

این بازی مهیج از سری بازی های مناسب برای افراد با گروه سنی بالای محسوب می شود. این بازی جدا از قسمت اول میکرو ماکرو است که برای خرید سری دوم نیازی به سری اول ندارید. اگر به دنبال یک بازی جنایی، پلیسی با ترفند های کارآگاهی هستید می توانید این بازی را انتخاب کنید. در این بازی شما وظیفه دارید پرونده های جنایی پیچیده را حل کرده و با پیدا کردن شواهد و مدارک بتوانید مجرمان را محکوم کنید.

بازی فکری میکرو ماکرو شهر جنایت 2 برای افراد با گروه سنی 12 سال به بالا مناسب است. شما هم می توانید از این بازی هم به صورت تک نفره و هم با دوستان خود به صورت یک بازی گروهی تا چهار نفر لذت ببرید. مدت زمان این بازی تقریبا بین 15 تا 45 دقیقه در نظر گرفته می شود که به عنوان یکی از بازی های جذاب، برنده جایزه بهترین بازی سال دنیا در سال 2021 را کسب کرده و برنده 5 جایزه جهانی است.

شهر جنایت ۲ شامل ۱۶ پرونده بوده که هر پرونده آن از یک سری کارت هایی تشکیل شده که شما باید بر اساس این کارت ها نقشه راه را پیدا کنید. موضوع داستان این بازی به شهری مربوط می شود که ظاهرا وضعیت این شهر آرام و همه چیز عادی است. اما واقعیت این است که اتفاقات عجیب و غریب و جنایات مختلفی در این شهر رخ می دهند که پلیس نمی توانند اوضاع شهر را کنترل کنند. دزدی ها و جنایات مختلف در این شهر غیرقابل کنترل شده و آشوب این شهر را برهم زده است.

در این بازی شما برای همکاری با پلیس وارد شهری پر از جنایت و اتفاقات عجیب و غریب می شوید که باید در کشف جرم و دستگیری مجرمین به آنها کمک کنید. محتوای این بازی از ۱۶ پرونده جنایی تشکیل شده است که که بازیکنان باید هر پرونده را بازکرده و مسیر را طی کنند تا بتوانند مجرمین را شناسایی و دستگیر کننند. در هر پرونده (پاکت) تعدادی کارت وجود دارد که به شما کمک می کند تا از روی نقشه مسیری را پیدا یا چیزی کشف کنید. این کارت ها در اصل پرونده های جنایی را برای شما فاش می کنند. این پرونده ها از مراحل اسان به مراحل سخت تر می رسند که میزان سختی پرونده ها در این بازی با تعداد ستاره ها مشخص می شود. شما باید برای رسیدن به نتیجه بازی و لذت بردن از آن تمام مراحل را به ترتیب پیش ببرید

راهنمای خرید بازی های فکری برای کودکان دبستانی

سن دبستان برای کودک شما زمان خاصی است زیرا کودک شما در آستانه کودکی و اوایل نوجوانی قرار دارد. بچه های این سن جالب، پرشور و کنجکاو هستند که دوست دارند همه چیز را امتحان کنند و به دنبال یادگیری بیشتر هستند. آنها دوست دارند حافظه و قدرت تخیل خودشان را به چالش بکشانند. یادگیری بازی های فکری در این سن می تواند مزایای زیادی داشته باشد و توانمندی های آنها را بهبود ببخشد.

کودکان شما در این سنین از نظر عاطفی به بلوغ می رسند و از نظر شناختی پیشرفت می کنند. آنها به رشد فکری و ذهنی خود ادامه می دهند و ممکن است از نظر ذهنی آماده باشند تا در ورزش و حتی سایر تمرینات فکری و ذهنی شرکت کنند.

کودکان شما در سنین دبستانی در سن مناسبی برای یادگیری بازی های فکری هستند که با یادگیری آنها می توانند رقابت سالم، سرگرم کننده و دوستانه را درک کنند. پس بهتر است در انتخاب و خرید بازی های فکری برای آنها دقت کنید.

شما به عنوان یک والدین مسئولیت پذیر می توانید با خرید و انتخاب بهترین بازی های فکری برای کودکان خود گام مهمی را در جهت پیشرفت و آینده روشن آنها در بزرگسالی بردارید. اما شاید در هنگام خرید بازی های فکری برای کودک با دو چالش بزرگ مواجهه شوید:

  •  کدام بازی ها را برای کودک خود خریداری کنیم؟
  •  بازی فکری های خوب و مناسب برای کودک خود را از کجا خریداری کنیم؟

شاید در تصمیم گیری برای انتخاب یک بازی فکری برای کودک خود دچار شک و تردید شوید. اما نگران نباشید.

 بیشتر بازی های فکری که در بازیمود که برای کودکان دبستانی طراحی و انتخاب شده اند، قابلیت یادگیری آسان را دارند که کودک شما به راحتی می تواند تمام مراحل آنها را با تمرین و تکرار زیاد یادبگیرد. این بازی ها به گونه ای طراحی شده اند که به کودک شما آموزش می دهد که یادبگیرند چگونه در تمام مسابقات رقابتی و مراحل زندگی خود موفق شوند.

شما برای تقویت حافظه و خلاقیت کودک خود نیاز به ابزار و فناوری پیشرفته ندارید. حتی مجبور نیستید برای سرگرم کردن کودک خود از آنها بخواهید ساعت ها وقت شان را پای بازی های آنلاین هدر دهند. انتخاب و خرید یک بازی فکری مناسب، مهیج و سرگرم کننده برای کودکان دلبندتان می تواند شما را به برخی از اهدافی که برای تربیت و فرزندپروری موفق به دنبال آنها هستید نزدیک کند.

مهمترین و بهترین ویژگی های بازی های فکری در فروشگاه اینترنتی بازیمود این است که آنها علاوه بر جنبه سرگرم کننده و فان بودن، جنبه آموزشی هم دارند. کودکان شما می توانند جنبه های مختلف بهبود خلاقیت و راهکارهای موفقیت را یادبکیرند.