در حال بارگذاری ...
پرورش استعداد بازیمود
سبــد خرید من
0 محصول
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
آموزش بازی UNO و شیوه بازی آن

گاهی باور این که یک دست کارت تا چه حد می تواند سرگرم کننده باشد سخت است. بازی های کارتی با بازی های فکری تفاوت زیادی دارند؛ در واقع بازی های کارتی طوری نیست که صفحه ای بزرگ با مهره های زیبا وجود داشته باشند اما به همان اندازه مفرح و هیجان انگیز هستند. علاوه بر این یادگیری این بازی ها هم بسیار ساده و راحت است. در این مقاله تصمیم داریم به سراغ آموزش بازی UNO برویم، پس با سایت بازیمود همراه باشید و این بازی را به دوستان و آشنایان تان معرفی کنید تا بتوانید آن را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در کنار هم انجام دهید. بازی اونو یکی از بازی های معروف و جذاب برای افراد با هر سلیقه ای است.

 

معرفی بازی UNO

اگر قبلا بازی ``هفت کثیف `` یا به عبارتی همان ``هفت خبیث`` را بازی کرده باشید و با آن آشنایی داشته باشید باید بگوییم که آموزش بازی UNOهم به همان صورت است و نیازی به معرفی زیادی ندارد. قوانین این بازی ها تا حدودی بهم شبیه است که خب تجربه این بازی ها با قوانین خودتان (که در جمع های دورهمی برای کلمه من و تو جریمه در نظر گرفته می شود) بسیار جذاب بوده و لذت خاص خودش را دارد. اما اگر شما تا با حال با این بازی ها و همچنین آموزش بازیUNO هیچ گونه آشنایی ندارید و می خواهید که در کنار دوستان و خانواده تان به صورت آنلاین یا حضوری و دورهمی به این بازی بپردازید، بحثش جداست و بهتر است که به طور کامل با نحوه بازی و همچنین قوانین آن آشنا شوید تا بتوانید با دور اول برنده بازی شوید.

 

هدف بازی اونو

در واقع همه بازی های فکری با هدف برنده شدن در بازی شروع می شوند. هدف نهایی آموزش بازی UNOاین است که در فرایند بازی دست تان را خالی کنید تا برنده بازی شوید. به هریک از بازیکنان 7 عدد کارت داده می شود و مابقی کارت ها در وسط میز به شکل یک دسته قرار داده می شوند. در ادامه یک عدد کارت از روی دسته برداشته شده و بر روی میز گذاشته می شود، حالا بازی شروع می شود و به ترتیب نوبت هر نفر کارتی روی دسته کارت ها می گذارد.

اما آیا با کارت های بازی و قوانین UNO آشنایی دارید؟.بازی از نفر سمت چپ یا به انتخاب خود شما شروع می شود و جهت گردش عقربه های ساعت ادامه می یابد. نفر اول بازی به ترتیب نوبت باید کارتی را روی زمین بگذارد که شماره، رنگ و نماد آن با کارت روی زمین یکسان باشد. در حالت کلی فرض کنید که کارت قرمز روی زمین قرار دارد، بازیکن اول باید کارتی با همان رنگ و عدد روی زمین بگذارد. بازی به همین ترتیب ادامه می یابد تا نوبت به نفر بعدی برسد و همین روند تا نفرات آخر ادامه می یابد. جدا از کارت های اصلی بازی که از اعداد 1 تا 9 و در چهار رنگ هستند، 4 عدد کارت ویژه هم در بازی اونو وجود دارد که در ادامه بیشتر این بازی و کارت های موجود آشنا خواهیم شد.

 

  •          کارت Reverse یا برگردانِ جهت

همان طور که از نام این کارت پیداست می تواند جهت بازی را عوض کند. به طور مثال اگر بازی در جهت عقربه های ساعت می چرخد و نفر بعدی این کارت را روی زمین بگذارد، جهت چرخش عوض شده و نوبت به نفر قبلی می رسد تا بازی دوباره ادامه یابد. البته از این کارت تنها زمانی می توانید استفاده کنید که رنگ کارت با رنگ کارت روی زمین کاملا یکسان باشد. اگر اول بازی کارتی که روی میز گذاشته می شود، کارت Reverse بود، شما می توانید بازی را جهت مخالف شروع کنید یا آن را به دسته برگردانید.

 

  •          کارت رد نوبت یا Skip

اگر در طول بازی یکی از بازیکنان در نوبت خودش کارت رد نوبت یا همان اسکیپ را روی میز بگذارد، نفر بعد از او‌ نوبتش را از دست می دهد و فرد کناری او می تواند به ادامه بازی بپردازد. کارایی این کارت شبیه به کارت Reverse است و شما فقط زمانی مجاز هستید از این کارت استفاده کنید که رنگ آن با رنگ کارت روی زمین مطابقت داشته باشد یا این که کارت اسکیپ دیگری رو باشد. علاوه بر این در صورتی که کارت اول بازی هم skip باشد، شما می توانید آن را به دسته برگردانید یا شخص کنار پخش کننده کارت بازی را آغاز کند.

 

  •          کشیدن دو‌ کارت یا Draw Two

این کارت یکی از کارت های بسیار مهم است که نفر بعد از شما حسابی به دردسر می افتد. اگر این کارت را بگذارید نفر بعدی مجبور به برداشتن کارت از وسط می شود و علاوه بر این نوبتش را هم از دست می دهد. شرط اصلی استفاده از این کارت مثل کارت های دیگر این است که رنگ کارت با کارتی که روی زمین قرار دارد یکی باشد، یا این که کارت Draw Two دیگری روی زمین باشد تا بتوانید از این کارت استفاده کنید. نقش این کارت نقش همان 7 در بازی هفت خبیث است فقط تفاوتی که در آموزش بازی UNO وجود دارد این است که تکرار آن موجب افزایش کارت های بازیکن دیگر نمی شود.

  •          کارت Wild یا وحشی

دو کارت دیگر که در بازی اونو به کار برده می شوند کارت های Wild و Wild Draw Four نام دارند و از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار هستند. کارت وحشی را در هر زمانی که بخواهید می توانید استفاده کنید که وظیفه آن تغییر رنگ کارت های بعدی در این بازی است. به عنوان مثال آخرین کارتی که روی زمین قرار دارد، 3 قرمز است اما شما کارت های آبی بیشتری در دست دارید. این کارت را می توانید روی زمین بگذارید و بقیه بگویید که بازی از این به بعد رنگ آبی خواهد بود و این روند تا جایی ادامه می یابد که  یک بازیکن با کارت مورد نظر خود رنگ زمین را عوض کند. مثلا آخرین کارت یک بازیکن 5 زرد باشد و بازیکنی که 6 سبز را روی آن بگذارد زمین بازی سبز می شود.

 

بهترین و آخرین کارت موجود که به معرفی آن می پردازیم کارت Wild Draw Four نام دارد. با استفاده از این کار علاوه بر این که رنگ زمین را تغییر می دهید، نفر بعدی هم باید 4 عدد کارت از دسته بردارد و نوبتش را هم از دست بدهد. اما شرط استفاده از این کارت تنها زمانی است که هیچ کارت دیگری قابل استفاده نباشد. اگر این قانون موجود را به درستی رعایت نکنید، بازیکنان دیگر می توانند ادعا کنند که شما بلوف زده اید. اگر حق با آن ها باشد شما باید 4 کارت بردارید و اگر شما بلوف نزده باشید، شخصی که ادعا می کند باید جریمه شود و برای حدس اشتباهش 6 کارت بردارد.

 

اگر کارتی قابل استفاده نبود چی؟

بی شک در آموزش بازی UNOپیش خواهد آمد که در نوبتتان نه کارتی دست دارید که با رنگ کارت آخر همخوانی داشته باشد و نه عددش. در این صورت باید از دسته کارت هایی که روی زمین هستند یکی را بردارید و اگر کارتی که برداشته شد قابل استفاده بود، شما می توانید آن را بلافاصله روی زمین بگذارید. البته برای این که بازی را جذاب تر کنید قوانین خاص خودتان را هم به این بازی اضاف کنید. به عنوان مثال هر یک از بازیکنان که در سخنان خود از کلمات مشخصی استفاده کند به عنوان جریمه باید یک کارت بردارد.

 

حتما داد بزنید( اونو)!

بازی هیجان انگیز اونو - فروشگاه بازیمود

یکی از قانون های جذابی که آموزش بازی UNOدارد و آن را چالش برانگیز و هیجانی می کند، این است که حتی اگر یک کارت در دستتان بماند شما باید بلافاصله بگوید اونو. اگر یکی از بازیکنان بداند که شما یک کارت دارید و به شما یادآوری کند، باید به عنوان جریمه دو عدد کارت بردارید. بازی زمانی تمام می شود که نفر اول کارت هایش را تمام کند، حال شما باید امتیازات بازی را جمع کرده و هرکسی که زودتر از بقیه امتیاز 500 را کسب کند، برنده بازی اعلام می شود. البته سقف امتیازات به دلخواه شما متغیر است یا این که می توانید اعلام کنید برنده بازی کسی است که دستش زودتر از بقیه خالی شود. امتیازاتی که کسب می شوند برای برنده بازی، به ازای کارت هایی است که در دست بازیکنان دیگر مانده. کارت های عددی ارزش عدد خودشان را دارند، همچنین  سه کارت ریورس، اسکلیپ و Draw Two بیست امتیازی و کارت های Wild نیز 50 امتیازی هستند. برای شروع بازی اونو باید 2 الی 10 نفر شرکت کننده وجود داشته باشد.

 

خرید بازی اونو

خوشبختانه برای بازی اونو نسخه های فارسی باکیفیتی در فروشگاه های معتبر اینترنتی مانند بازیمود و بوردگیم به فروش می رسد که از قیمت مناسبی برخوردار هستند. یک بسته از این بازی را می توانید با قیمت مناسب تهیه کنید یا این که نسخه آنلاین بازی را بخرید و از طریق برنامه های مختلف با دوستان خود از راه دور بازی کنید. بازی آنلاین اونو را می توانید روی هر کنسولی عرضه می شود. همچنین نسخه آنلاین آن نیز برای هر دو پلتفرم اندروید و ios منتشر شده است.

 

مزایای بازی UNO

  •          ورزش کردن ذهن

برای این که ذهن ما قوی بماند، باید آن را تمرین دهیم، اگرچه روش های دیگر به طور منظم در تقویت ذهن به شما کمک می کنند، اما پازل ها، بازی ها و فعالیت های ذهنی که نیاز به تمرکز و کار سخت مغز دارند، بهترین گزینه برای تقویت ذهن هستند. بازی های کارتی یکی از راه های تمرین ذهن و کمک به تقویت حافظه است.

 

  •          کاهش علائم افسردگی

افسردگی موجب آسیب افراد می شود. افرادی که این اختلال خلقی را تجربه می‌کنند، باید چیزهایی را پیدا کنند که ذهنشان را به خود مشغول کند تا علائم آن‌ها پیشروی نکند. نشستن دور میز و انجام بازی با دوستان یک راه عالی برای مبارزه با علائم افسردگی است. این فعالیت خلق و خوی فرد را تقویت می کند و همچنین تعامل اجتماعی او را تا حدودی افزایش می دهد که هر دو برای محدود کردن علائم افسردگی و کمک به افراد تا حد امکان طبیعی هستند، حتی انجام یک بازی یک نفره به تنهایی می تواند کمک کننده باشد.

 

  •          استرس زدایی بعد از یک روز سخت

استرس بر ذهن و بدن تأثیر بدی می گذارد. افراد باید فعالیتی را پیدا کنند که به آن ها کمک کند پس از یک روز سخت استرس کار و زندگی را از بین ببرند. آموزش بازی UNOمی تواند برای رفع استرس بسیار کاربردی باشد. وقتی در حال بازی هستید، روی قوانین بازی، کارت‌هایی که در دست دارید و اقدامات دیگران که در کنار شما بازی می‌کنند تمرکز می‌کنید که به شما کمک می‌کند حرکت بعدی خود را تعیین کنید و بازی آن ها را انالیز کنید، در این حالت هیچ فضایی در ذهن برای افکار روز و تجربیات منفی که اتفاق افتاده وجود ندارد.

 

  •          بهبود هماهنگی دست و چشم و سایر مهارت ها

هماهنگی دست و چشم در آموزش بازی UNO تقویت می شود. بررسی کارت ها، نگه داشتن آن ها در یک دست و استفاده از دست دیگر برای گذاشتن آن ها به افراد کمک می کند تا این مهارت را بهبود بخشند. همچنین به مهارت‌هایی مانند بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت کمک زیادی می کند.در زمان دورهمی و یا هر زمان دیگری در طول سال، با دوستان خود دور هم جمع شوید یا یک بازی را به تنهایی امتحان کنید تا فکرتان را از خستگی رها کنید و از بازی لذت ببرید. فقط یک بازی برای تقویت روحیه و بهبود سلامتی، به خصوص بعد از یک روز سخت، راه حل مفیدی است تا شما را به چالش بکشد و بازی را هیجانی تر کند.

 

نتیجه گیری

آموزش بازی UNOبسیار روان و ساده است که با توجه به قیمت مناسبش کیفیت و سرگرمی را به افراد ارائه می دهد. این بازی فکری جذاب برای هر خانه ای پیشنهاد می شود که شما می توانید به راحتی آن را از سایت بازیمود سفارش دهید و در جمع های دوستانه و خانوادگی به بازی کردن بپردازید، این بازی جذاب با هدف نزدیک شدن اعضای خانواده به هم و دورهم بودن دوستان به بازار عرضه می شوند.